תיקון לחוק עבודת נשים

השאיפה להעניק מעמד שוויוני לנשים בחברה הישראלית הוזכרה כבר במגילת העצמאות במילים "מדינת ישראל תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדלי דת, גזע ומין".

חוק עבודת נשים עלה על סדר היום של הכנסת כבר בסוף 1949 במטרה להעניק חופשת לידה בשכר ולהגן על בריאות האם העובדת. החוק שב לשולחן הכנסת ב-1952 ואז כלל גם הגבלות על פיטורי אשה בהריון ולאחר לידה. חוק עבודת נשים תשי"ד 1954 נחקק כאמור כבר לפני 65 שנים אולם מאז ערכה בו הכנסת עשרות תוספות ותיקונים. החוק שעסק בתחילה בעיקר בזכויות נשים בהריון התרחב עם השנים גם על זכויות נשים העובדות בביתן ונשים השוהות במקלט לנשים מוכות. עם השנים התארך משך חופשת הלידה שהוענקה לנשים והושתו הגבלות שונות על תנאי העסקת נשים כמו עבודות מסכנות פוריות ועבודת לילה.

ביום א' 6.1.2019 פורסם ברשומות תיקון לחוק עבודת נשים (תיקון מס' 61) שעניינו היעדרות עובדת בשל טיפול פוריות על חשבון ימי מחלתה. בהתאם לתיקון, שעות ההיעדרות יחשבו על חשבון ימי המחלה של העובדת והתשלום יהיה החל מהיום הראשון להיעדרות וגם בעבור חלקי ימי היעדרות. התשלום בעד חלקי ימי היעדרות יחושב לפי היחס שבין שעות ההיעדרות ובין שעות העבודה של העובדת באותו יום אילולא נעדרה.

למידע נוסף בנושא תיקון לחוק עבודת נשים – מוזמנים ליצור עמנו קשר- לחצו כאן

החשבייה

מתמחים בשירותי הנהלת חשבונות. משרדנו עוסק במתן שירותי הנהלת חשבונות נטו. זו הסיבה שאנחנו עושים זאת – מצויין.

 

צרו קשר

חייגו אלינו עכשיו